Начальник відділу освіти Оксана Гаврилова – про якість навчання і реорганізацію шкіл
14 вересня на сайті Романівської райдержадміністрації опублікований матеріал начальника відділу освіти РДА Оксани Гаврилової під назвою “Учні без якісної освіти. Хто винен?…” В статті авторка детально розповіла про проблеми освіти у Романівському районі, при чому аргументовано, називаючи конкретні дані і цифри по навчальних закладах.
Тож Твій Романів публікує повністю матеріал Оксани Гаврилової:
“Освіта – це інвестиції в майбутнє, основа успішної кар’єри і гідного життя. Від того, які знання здобудуть наші діти, залежатиме їхня доля та доля нашої країни. Саме тому Уряд України продовжує реформи в галузі освіти, спрямовані на досягнення європейського рівня знань.
Держава виділяє 8 тис. грн. на одного учня – для міської місцевості, 15 тис.грн – для учнів шкіл сільської місцевості, реальна вартість утримання 1-го учня у школах, де навчається 20 учнів, складає більше 20 тисяч грн. Щоб забезпечити якісну освіту в таких навчальних закладах, потрібні великі кошти, які спрямовуються на утримання приміщення, оплату праці та комунальних платежів. Наприклад, у Червоних Хатках утримання одного учня обходиться у 23420 грн. на рік, штатна чисельність дорівнює 24 (педагоги і обслуговуючий персонал), середня заробітна плата – 2104 грн, у Хижинецькій ЗОШ – 19149 грн на одного учня, 12 працівників із середньою заробітною платою 1784 грн, у Ясногородській ЗОШ – 18404 грн на учня, 29 працівників , і середня заробітна плата сягає 2086 грн. Враховуючи фінансовий ресурс, виділений на ці навчальні заклади, неважко прорахувати, що коштів не вистачає. Вчителі для збереження закладу і робочих місць ідуть на велику кількість заходів, свідомо зменшують щорічні виплати і майбутню пенсію, та врешті-решт тільки відтягують процес оптимізації. Для чого такі жертви?Реорганізовувати школи – це болісний процес і велика відповідальність. Треба ж подумати і про підвезення дітей, і про працевлаштування звільнених працівників . Цей процес має бути плановим, продуманим, аргументованим, прийнятним для учнів,батьків та учителів.
На сьогодні рішення щодо оптимізації мережі приймає районна рада. Дане питання не знімається з порядку денного, додатково вивчається та аналізується. Гідне поваги те, як затято жителі сіл обстоюють свою школу, вчителів. Мовляв, вони – найкращі, дають гарні знання і путівку в життя дітям. Часто чую: «Є школа – є село!».При цьому слухати не хочуть про обов’язкове для всіх ЗНО. Та ні, школа з 20-40дітками не порятують село! Життя селу дають підприємства, робочі місця, економічний розвиток. Майбутня децентралізація та обговорювана Концепція розвитку освіти на 2015-2020 роки створять умови, за яких малокомплектні школи не зможуть існувати, адже згідно вимог Концепції, у школах I-II ступенів наповнюваність повинна бути не менше 100 дітей, I-III ступенів – не менше 200! Наш район відстає у підготовці до цих змін.
Батькам хочу пояснити, що кращі знання їхні діти здобудуть у школі, яка забезпечена сучасними матеріально-технічною та навчальною базами, освітніми технологіями, учителями-професіоналами, а не навчаючись у малокомплектній школі, де в класі по одному-два учні. Так, у нас гарні приміщення шкіл, розраховані приймати 100 і більше учнів, та біда – учнів немає. Приміщенням потрібно шукати застосування, і ми будемо працювати над цим. Так, у реорганізованій Миропільській ЗОШ І ступеня плануємо розмітити гуртки Школи мистецтв.
Водночас хочу наголосити, що ніхто тут із плеча рубати не буде. Оптимізація навчальних закладів відбуватиметься лише за згодою територіальної громади і є виключно компетенцією сільських, селищних і районної рад. Врешті,оптимізація навчальних закладів зумовить економію бюджетних коштів, які будуть спрямовані на оновлення комп’ютерної техніки в закладах освіти, поліпшення матеріально-технічної бази, проведення капітальних ремонтів приміщень та покращення якості освітніх послуг.
Тож, зважаючи на вищевикладені перспективи, звертаюсь до батьків, вчителів, органів місцевого самоврядування з проханням проаналізувати і зрозуміти перспективу оптимізації і розвитку освіти району. В центрі уваги і турботи має бути учень, а не чиїсь власні чи колективні амбіції.
Оксана ГАВРИЛОВА, начальник відділу освіти РДА”