Державна аудиторська служба виявила порушення в частині складання тендерної документації та внесення змін до неї на будівництво басейну в Романові
На сайті державних закупівель Прозорро досі не завершилася тендерна процедура на будівництво та облаштування фізкультурно-оздоровчого комплексу «Плавальний басейн» в смт. Романів, вул. Медична, 2А.
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області провело моніторинг закупівлі. 6 лютого було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі, оскаржити рішення можна до 21 лютого.
У рішенні йдеться:
- “Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації вимогам законодавства, оприлюднення інформації щодо закупівлі. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2018 рік, тендерна документація, оголошення про проведення відкритих торгів. Аналізом тендерної документації встановлено, що тендерна документація Комунальної установи «Романівська дитячо-юнацька спортивна школа» (далі – Замовник) не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644). Крім того, аналізом встановлено, що в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктом 3.5.9 пункту 5 розділу III тендерної документації, встановлено умову, що переможець торгів у строк, що не перевищує 5 (п’яти) днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику через електронну систему закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2 та 3 частини 1 статті 17 Закону, яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а саме: – довідку у довільній формі про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; – довідку у довільній формі про те, що службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення. Відповідно до пункту 11.4 розділу 11 проекту договору (Додаток № 3 тендерної документації) встановлено умову, що згідно Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі» істотними (основними) умовами договору є: предмет договору; якість робіт; сума, що визначена у договорі; строк виконання робіт; строк дії договору. Поряд з тим, відповідно до пункту 5 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – «Загальні умови укладання та виконання договорів підряду» № 668), які є обов’язковими до врахування при укладанні та виконанні договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств, а також комплексів і видів робіт пов’язаних із капітальним будівництвом передбачено, що істотними умовами договорів підряду також мають бути: договірна ціна; права та обов’язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов’язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об’єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об’єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об’єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва); порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів та порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Таким чином, пункт 11.4 розділу 11 проекту договору не у повній мірі враховує вимоги пункту 5 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду» № 668. Відповідно до пунктів 1.1 та 1.2 ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», який прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 року № 293 (далі – ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013), визначено, що цей стандарт установлює основні правила з визначення вартості робіт з капітального ремонту, реконструкції та нового будівництва та носить обов’язковий характер при визначенні вартості будівництва об’єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів. При цьому, пунктом 1.3 ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 визначено, що застосування даного стандарту обумовлюється саме умовами договору. Однак, умовами проекту договору (Додаток № 3 тендерної документації) не передбачено визначення вартості робіт саме з урахуванням вимог ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013. Таким чином, проект договору не враховує вимоги пункту 1.3 ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013., 06 лютого 2019
- Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає вимогам частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону та не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644. Крім того, проект договору не враховує вимоги пункту 1.3 ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013, а також не у повній мірі враховує вимоги пункту 5 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду» № 668. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
- Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень”.
Також в тендерній документації вказано, що пропозицію учасника, який запропонував виконати роботи за 45 млн. грн – відхилено. Наступна у черзі пропозиція, яка очікує рішення – становить майже 55 млн.грн.
Сам тендер можна переглянути за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-14-003889-c