Вибрати За

15 випадків шахрайств зафіксували на Романівщині з початку року




З початку 2020 року фахівці Романівського відділення поліції зафіксували понад 15 випадків шахрайств, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Про це Твій Романів повідомили у Романівському ВП.

Найбільше постраждалих від шахраїв серед жителів Мирополя та Романова. Зокрема жителі району втрачали як і не дуже великі суми, отримавши сувенірні банкноти і не одразу помітивши, що гроші несправжні, так і десятки тисяч гривень, в тому числі сплачуючи на сайтах продажу за товари, які так і не отримали.




Працівники поліції нагадують про найпоширеніші схеми і розповідають, як не потрапити “на гачок”:

Схема «Інтернет-шахрайство»

Якщо ви знайшли товар за значно нижчою ціною в Інтернеті, а продавець вимагає повну оплату товару на картку чи передоплату, при цьому не хоче вам показати товар чи зустрітися з вами особисто, будьте обачні. Краще купіть товар в іншому місці, але після особистого його огляду «з рук у руки» чи використовуйте послугу післяплати .

Ознаки шахрайських пропозицій:

  • вартість товару значно нижча, ніж у конкурентів;
  • необхідна повна або часткова передоплата за товар;
  • відсутність можливості оплати товару під час отримання у відділенні або в кур’єра служби доставки

Схема «Псевдобанківські працівники»

Шахраї телефонують людині, представляючись працівником банку, чи надсилають повідомлення із проханням активізувати картку, а в розмові переконують, що потрібно надати всю інформацію, щоб її розблокувати або перевести кошти на інший рахунок. Що робити?

У жодному випадку не слід повідомляти нікому свої персональні дані та реквізити своїх банківських рахунків (номери карток, терміни дії, пін-коди або CVV-коди), адже працівники банківських установ ніколи таку інформацію не перевіряють у телефонному режимі, хіба що, якщо ви самі звертаєтесь на «гарячу» лінію свого банку.

Щоб переконатися чи не намагаються вас ошукати – покладіть трубку і передзвоніть за номером гарячої лінії свого банку, вказаного на звороті вашої картки. І розкажіть про попередній дзвінок. Саме за номером гарячої лінії з картки банку (не з смс-повідомлень чи інших джерел, а саме з номеру на звороті вашої картки) вам нададуть достовірну інформацію про ваш рахунок, при чому в жодному разі не запитають у вас пін-код чи CVV-код .

Схема «Пенсіонери під прицілом шахраїв»

Дуже часто зловмисники, користуючись довірою літніх людей, приходять до них додому з вимогою терміново поміняти заощадження на нові купюри, оскільки в країні нібито «впроваджують грошові новації».

Ознайомте своїх батьків, дідусів і бабусь із цією поширеною схемою. Не можна нікому показувати, де зберігаєте свої заощадження, не слід обмінювати свої гроші на нові купюри, адже шахраї підсунуть довірливим людям «сувенірні» банкноти або ж взагалі папірці.

Схема “Мамо, я в халепі”

На телефон приходить смс з чужого номеру, в якому ніби-то син, дочка або інший родич благають про допомогу. Потрапили в ДТП, в нещасний випадок чи самі скоїли злочин. За таким же принципом можуть телефонувати ніби-то друзі “потерпілого”, або ж псевдополіцейські чи псевдомедики. Шахраї просять терміново переказати кошти, аби “зам’яти” справу, або допомогти потерпілим, або на лікування.

В таких ситуаціях в жодному разі не піддавайтеся паніці. Зателефонуйте безпосередньо родичу, про якого вам щойно повідомили і переконайтеся особисто чи все гаразд з ним. Навіть якщо шахраї зазначили, що в родича забрали телефон чи він не працює, всеодно спочатку наберіть телефон сина чи дочки. Не можете додзвонитись – дзвоніть 102.

Схема “Переможець лотереї”

У разі, якщо Вам зателефонували або ж надіслали повідомлення, що Ви стали переможцем розіграшу – не вірте, зазвичай їх надсилають шахраї та просять перерахувати кошти в якості сплати страховки чи податки.

Пам’ятайте, виграти можна лише у розіграші, в якому ви брали участь, подавали заявки та виконували умови. Переможці конкурсів ніколи не сплачують страхові внески, податки теж ніколи не стягаються наперед.